Holtak hajnala

 2014.08.30. 14:56

dawn of the dead.jpgNos hát, megnéztem életem első zombifilmjét, és pontosan azt adta, amit vártam tőle: semmit. Persze, több olyan alkotást befogadtam, amely zombikat tartalmazott (pl. Zombieland, Død snø, Hullajó, stb., stb.), de azok tudtak mást is, ott a zombi eszköz volt, nem a cél. Tudsz követni. Videójátékokban több ezret mészároltam le ezekből a halott, kannibál kópékból. És mégse. A Holtak hajnala remake-hez is csupán amiatt nyúltam, mert annyira tetszett a Watchmen, hogy a rendezőtől többet is akartam; kár volt, de egynek elment. Végtére ez talán még egy jobb fej alkotás a műfaj szűkös keretein belül. Ana nem figyeli a híreket, így mire feleszmél, a város egy vírus és sok-sok harapás révén már átváltozott, szöszi főhősnőnket egy éjjelen élőholt kislány keltegeti, megcsócsálva párját. Pár túlélővel egy plázába fészkeli be magát, s a tetőn a szomszéd fegyverboltossal remek játékokat eszelnek ki, pl. az alant nyüzsgő hordából kipécéznek egyet-egyet, amely valamely hírességre hajaz, felírják táblára a nevét, s Andy mesterlövész puskával szétdurrantja a delikvens fejét. Betegen hangzik, de szerintem ilyen flash-ek miatt érdemes effélét nézni, a sikoltozós, vérfröcsögtetős menekülés nem menő. Végül felspécizett buszokkal kitörnek, s a végefőcím kézikamerás bevágásaiból a happy end maradványa is szertefoszlik (ez már menőbb). Összességében tré az egész, ahogy sejtettem, annál is meglepőbb, a World War Z könyv mennyire szétfeszítette a műfaj már emlegetett, szűkös kereteit. Nem véletlenül nem tudták mozira adaptálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://holdkorong.blog.hu/api/trackback/id/tr226650297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása