Carpe Jugulum

 2012.01.26. 14:09

Ragadd meg a napot, javasolta Horatius, és mert okos ember hírében állt, el kell higgyük, hogy ez egy jó terv. A vámpírok azonban a torkokat ragadják meg jó étvággyal - a címválasztás pedig jelzi, mi lesz itt a konfliktus forrása. Egy talicskányi vérszívó úgy dönt, átveszi az uralmat az emberek királyságában. Fajuk új generációja ők, szoktatják magukat a szenteltvízhez, szent szimbólumok látványához, miazmáshoz, szóval a vámpír misztériumából csak az előnyöket tartanák meg. Ám az emberek oldalán álló boszorkányok nem nézik jó szemmel az ellenük irányuló lábasjószággá degradálási kísérletet.

Terry Pratchett 22. (?) Korongvilág-története színes és vicces, a nagy címszám utáni kiégettségnek jelét sem mutatja, el is határoztam, hogy bepótolom vele szembeni tetemes elmaradásomat. Tolkien és ki-tudja-kik óta kedvelem a bölcs öregemberek meséit. Olyat pedig végképp nem láttam még, hogy egy vámpírt úgy intézzenek el, hogy miközben gázneművé változva beszivárog a szobába zárkózott halandóhoz, az befőttesüveget rak a kulcslyuk elé, s beletöltvén a vérszopót utánadob pár fej fokhagymát, s fedőt csavarva rá egy föld alatti folyóba hajítja... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://holdkorong.blog.hu/api/trackback/id/tr83841819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barazdabillegeto 2012.01.27. 08:54:46

Emlékszem, még Te ajánlottad Terry Pratchettet, de valahogy nem fogott meg. A Gaimanes közös könyvre azért kíváncsi vagyok. Ki is veszem valamikor a könyvtárból. Sajna fantasy oldalról megmaradtam Tolkien, Lovecraft körön. Valahogy nem megy.

Holdkorong 2012.01.27. 09:04:25

Aha, az Elveszett próféciákat talán én is újraolvasom idén! Tolkien szerintem szépirodalom (bár nevezhetjük high fantasynek), Lovecraft pedig horror (bár nevezhetjük dark fantasynek) - velük tényleg nehéz konkurálni...

barazdabillegeto 2012.01.27. 09:11:17

A "lefentezizést" én is így értem. Nehezemre esik "komolyan" gondolni a műfajra, mesének meg túl bonyolult.

Holdkorong 2012.01.27. 09:36:38

Már a lefentezizés szó miatt megérte, Mr. Kazinczy :)
süti beállítások módosítása