Bajnokok reggelije

 2012.02.16. 08:42

bajnokokreggelije.jpgKurt Vonnegut az ötvenedik születésnapjára írt magának egy posztmodern szatírát az életről. Ez az. Nem túl hosszú, de minden sorára alaposan oda kell figyelni, annyira tömény. És kompromisszummentes: szexualitás, halál, Amerika, emberiség egyaránt cenzúrázatlanul kezelt. Kilgore Trout sikertelen sci-fi író és Dwayne Hoover Pontiac-kereskedő elvileg a főszereplők, gyakorlatilag maga Vonnegut, aki mondanivalóját saját rajzain át is bemutatja, illetve egyszerű kifejezéseket elmagyaráz (ezt nagyon viccesnek tartom), a biztonság kedvéért, vagy talán a földönkívülieknek. Olyan ez, mint a folyó, mely évente kigyullad a benne lévő szennyező anyagoktól: évente egyszer el kellene olvasni, de akkor is sokáig csak a töredékét tudnánk értelmezni, ki mit miért mond, mi miért történik. Közben kortyolgathatunk penészgomba-ürüléket. Pezsgőnek hívják.

A bejegyzés trackback címe:

https://holdkorong.blog.hu/api/trackback/id/tr124111432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barazdabillegeto 2012.02.18. 09:31:56

Jé, ezt valahogy nem vettem észre. Már rég olvastam, de nagyon szeretem. A Kékszakállt olvastam újra egy pár hónapja, de az abszolút kedvencem A Titán szirénjei.

Holdkorong 2012.02.18. 13:01:07

Gondoltam is rá, hogy nem kellene egyszerre két posztot felrakni. A Titán szirénjei nekem Kozmosz Fantasztikus Könyvben van meg ('80-as évek), de még nem olvastam. Ezek szerint ideje lenne.

barazdabillegeto 2012.02.18. 17:54:26

Asszem más kiadás nincs is, bár lehet az újrakiadásihullám (döntsd el, hogy kell írni :) nemtom)elérte ezt is. Nagyon vicci.
süti beállítások módosítása