Vegyesbolti csendes napok

 2012.02.14. 21:12

Vegyesbolti_csendes_napok.jpgAz aktuális Erlend Loe-t először látván a könyvesboltban sajnáltam, hogy nem Dopplert bővítette trilógiává, de megkaptam az exemtől karácsonyra, olvasni kezdtem és hamar rájöttem, ugyanaz az infantilis, cinikus én benne a főszereplő, ráadásul a rengeteg párbeszéd miatt nagyon pörgős és sűrített, szóval egy szó mint száz, kiváló könyvről van szó. A magyar cím félrevezető, vegyesboltról szó sincs, a bajor Garmisch-Partenkirchen város nevét transzformálja az internetes fordítóprogram Vegyes Templomhajóra (na jó, a vége felé egyszer Megkevert Vegyesboltnak hívja). Ide utazik a norvég Telemann nyaralni feleségével, Ninával, és három gyermekükkel. A nő kiválóan beszél németül, Telemann kicsit sem, sőt ellenérzéssel viseltetik e nép iránt, folyvást a második világháborún élcelődik, s a festői környéket a náci ideológia bölcsőjeként aposztrofálja. Nem működik a szex köztük, Telemann gondolatban a tévéből ismert sztárséffel, Nigellával, az asszony pedig fizikailag a házigazdával vigasztalódik, szóval lesz egy kis gond. Nesze neked színdarab. Letehetetlen.

A bejegyzés trackback címe:

https://holdkorong.blog.hu/api/trackback/id/tr634105756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barazdabillegeto 2012.02.15. 13:20:07

áááááááááááááááááááá
kell

barazdabillegeto 2012.02.15. 22:43:00

Most néztem meg a Vad Magyarországot. Nekem semmi bajom vele.

Holdkorong 2012.02.16. 05:46:51

Ízlések és pofonok. Az a sótlan dögunalom, Kulka János mesterkélt hangjával súlyosbítva, számomra élvezhetetlen volt.

barazdabillegeto 2012.02.16. 07:37:49

Kétségtelen, hogy klasszikus, lassú, magyar természetfilm, de viszont tök szépen volt filmezve. Mondjuk az embereket kihagytam volna belőle. Mindenesetre ezt a könyvet kölcsönkérném, ha lehet. Valamikor jövő héten megyek.

Holdkorong 2012.02.16. 09:13:45

Persze, odaadom. A klasszikus, lassú, magyar után rád fog férni egy kis modern, gyors, norvég :)

barazdabillegeto 2012.02.16. 09:49:03

Az fix. Majd készítsd be a külső vinyódat, viszek pár mozit. Kis híján legálisan fogunk fájlt cserélni :)
süti beállítások módosítása