Hajnali háztetők

 2012.05.30. 22:33

hajnali.jpgOttlik Géza a magyar irodalomtörténet számomra egyik legnagyobb alakja, aki higgadt, józan stílusával, fanyar humorával, rövid és hatásos leírásaival újra és újra lenyűgöz. Sokszor szereplői egyetlen mondatával világossá tesz számunkra mindent. E kisregényt (melyet születése századik évfordulója alkalmából jelentetett újra meg a Magvető, ugyanabban az igényes kiadásban, mint pár éve másik kedvencem, Bodor Ádám hetvenik születésnapjára A részleg c. elbeszélést) az Iskola a határon előtt írta, de narrátora ugyanaz, s barátja, Halász Péter figurája (közös) szerelmek kapcsán bukkan elő. Kávéházak, utcalányok, úri szalonok világa, budapesti villanások.

Itt hozakodnék elő azzal, hogy Ottlikkal ugyanabban a háztömbben gyerekeskedtünk, bő egy emberöltő eltéréssel: Bartók Béla út 15, ő a B-ben, én a D-ben. Amikor azt írja, hogy Gellért-hegy, vagy Feneketlen-tó, nagyjából sejtem, mit érezhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://holdkorong.blog.hu/api/trackback/id/tr454556064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barazdabillegeto 2012.05.31. 17:53:51

Kivettem könyvárból. Egyelőre "Kolosszális!" (20-30 oldal)

barazdabillegeto 2012.06.05. 05:57:00

Nagyon fasza kis könyv volt. El is szomorodtam rajta. Azt hiszem olvasok még tőle valamit hamarosan.

Holdkorong 2012.06.05. 08:48:19

Én nem szomorkodtam, hanem röhögtem, mit összeszívatta Ottlik az olvasót Halász Péter halálhírével. A Budát próbálom beszerezni épp.

barazdabillegeto 2012.06.06. 19:37:17

A női vonal nem volt vicces. Buda megvan a könyvtárban :)

Holdkorong 2012.06.06. 22:10:50

Na az nagyon keményen szíven ütött, amikor a prosti bevallja, hogy mindig félt attól, hogy szerelmes lesz. Egyetlen mondat, nagyon kemény tartalmakkal.

barazdabillegeto 2012.07.14. 20:21:43

Budát leraktam 60 oldal után. Magam se értem, hiszen ez jó volt, de nem bírtam.
süti beállítások módosítása